Audyt środowiskowy – efektywne narzędzie dla firm
Nasza współpraca z klientami opiera się na dokładnych analizach i profesjonalnym doradztwie. Dlatego firmom, które chcą skorzystać z naszych usług, rekomendujemy audyt środowiskowy. To efektywne narzędzie, które pozwala na zidentyfikowanie aspektów środowiskowych i wskazanie, jakie są obowiązki danego podmiotu wynikające z aktualnych przepisów.
Jak wykonujemy audyt środowiskowy?
Przeprowadzamy audyt środowiskowy, by zbadać, co dzieje się u klienta, czy wytwarza – jakie i w jakiej ilości – odpady, czy ma zgromadzoną odpowiednią dokumentację i czy uzyskał wymagane pozwolenia. Sprawdzamy również, czy wszystkie działania, których się podejmuje są zgodne z aktualnymi przepisami oraz czy do wykonywania określonych zadań na terenie zakładu są kierowane osoby z odpowiednimi kwalifikacjami. Prosimy klienta o przygotowanie odpowiednich materiałów, spotkamy się również na konsultacje w siedzibie firmy lub umawiamy spotkanie online.
Audyt środowiskowy – pierwszy etap współpracy z klientem
Po starannie wykonanej analizie, której efekty przedstawiamy w audycie, możemy uzyskać konkretną wiedzę na temat działań klienta. Dlatego audyt środowiskowy to dla nas pierwszy etap współpracy. Na podstawie zebranych danych możemy przygotować wnioski i zaplanować dalsze działania. Po przeprowadzonym audycie klient otrzymuje od nas raport oraz propozycję i zakres dalszej współpracy.
Jakie są korzyści z dobrze wykonanego audytu?
Zachęcamy naszych klientów do zaangażowania się w audyt i wspólnej pracy, ponieważ po wykonaniu analizy otrzymujemy rzetelne dane. Dobrze przeprowadzony audyt środowiskowy gwarantuje klientowi również osiągnięcie korzyści, do których należą:
- poprawa wizerunku firmy, która zaczyna być postrzegana, jako przedsiębiorstwo mające na względzie dobro środowiska naturalnego,
- zbudowanie bazy wiedzy na temat środowiska, dzięki której w przedsiębiorstwie są świadomie przestrzegane aktualne wymogi prawne,
- optymalizacja kosztów wynikających z ochrony środowiska,
- ułatwienie kompleksowego zarządzania firmą,
- obniżenie ryzyka wystąpienia zagrożeń środowiskowych,
- usprawnienie kontroli procesów związanych z zarządzaniem środowiskiem w przedsiębiorstwie,
- zwiększenie świadomości ekologicznej wśród kadry zarządzającej oraz pracowników.
Firmy, które otrzymały już raport środowiskowy, mogą przystąpić do wprowadzania niezbędnych zmian. Jak wynika z naszego doświadczenia, wiele podmiotów decyduje się na wdrożenie spójnej strategii środowiskowej, która staje się cennym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate social responsibility – CSR). W ten sposób nasi klienci rozpoczynają pracę nad zbudowaniem przewagi konkurencyjnej, ciesząc się z szybko zauważalnych efektów podjętych działań.